Deprecated: strlen(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/beillharmo/domains/beilerharmonieorkest.nl/public_html/index.php on line 468

Deprecated: strlen(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/beillharmo/domains/beilerharmonieorkest.nl/public_html/index.php on line 486

Doel van de vereniging
We zijn een gezellige vereniging waarbij het plezier in muziek maken voorop staat ongeacht je leeftijd.

Repetities
Iedere dinsdagavond repeteren we in de Stroming in Beilen. De repetities beginnen om 19.30 uur. Om 21.30 uur stoppen we met spelen.

Wil je ook leren spelen?
Lijkt het je leuk om ook een instrument te gaan bespelen? Neem contact met ons op en kom een keer kijken op een van onze repetities.

Ook op latere leeftijd is het mogelijk om nog te beginnen met muziek maken. Verschillende leden van onze vereniging zijn op latere leeftijd begonnen, zij vertellen je er graag over.

Historie
In 1972 is het Beiler Harmonie Orkest ontstaan door het samengaan van de toenmalige Nederlandse Hervormde Muziekvereniging en het muziekkorps Union.

De Nederlands Hervormde Muziekvereniging, afgekort NHMV werd opgericht in 1925. Union was een harmonieorkest en symphonie orkest want vroeger speelden er ook strijkers mee. Union is opgericht in 1925. De leden van beide orkesten konden prima met elkaar overweg. Ondanks de verschillende achtergronden werd samen besloten de repetities te beginnen met een Psalm. In goed overleg werd besloten wie de dirigent van het nieuwe orkest zou worden. Dat werd Dhr. Wagensveld. De eerste repetitie was even wennen, de stemmen moesten verdeeld worden en iedereen speelde alsof zijn leven ervan af hing. Iedereen wilde de eerste partij spelen. Er werden allerlei acties en geldinzamelingen op touw gezet omdat er nieuwe uniformen moesten komen. Het eerste optreden van het Beiler Harmonie Orkest was de opening van de nieuwe sporthal in Beilen (bron: jubileumkrant 1997).

Dirigent
Sinds 2015 is Albert-Jan Eshuis de dirigent van het Beiler Harmonie Orkest. Hij is in 2005 afgestudeerd aan het concervatorium in Groningen als dirigent. Zelf speelt hij euphonium bij Muziekvereniging Erica in Zuidlaren. Als dirigent is hij ook aktief bij muziekvereniging Harmonie Gasselte.

Samenwerking UDI Dwingeloo
In september 2018 is het Beiler Harmonie Orkest een samenwerking aangegaan met muziekvereniging UDI uit Dwingeloo. We repeteren samen op de dinsdagavond in Beilen en ook optredens doen we samen.

Spelende leden
Op het moment bestaat het Beiler Harmonie Orkest uit ongeveer 40 spelende leden inclusief de muzikanten van UDI. Dit zijn leden van allerlei leeftijden. Zo hebben we een aantal jeugdleden maar zijn er ook senioren. Sommigen zijn als kind al begonnen met het maken van muziek, anderen pas op latere leeftijd. We geven ieder jaar ongeveer twee grotere of kleinere concerten. Daarnaast spelen we om het jaar tijdens de dodenherdenking en tijdens de samenzangkerkdienst met kerst. Naast de reguliere repetities hebben we ook regelmatig sectie repetities waarbij er specifiek aandacht wordt besteed aan een sectie. Bijvoorbeeld de klarinetten, saxofoons, klein koper, groot koper, fluiten en hobo of slagwerk.

Blazersklas G.A. de Ridderschool Beilen
Van 2015 tot en met 2018 hebben we met een aantal vrijwilligers van de vereniging en een muziekdocent blazersklassen verzorgd op de G.A. de Ridderschool. Daar leerden leerlingen de basisbeginselen van een van de  instrumenten (dwarsfluit, klarinet, saxofoon, trompet, trombone, hoorn of euphonium).

Optreden bij de Nagtegael